Kreatív vizuális műhely

„Hozzon a gyermeknek mindenki, amit tud: játékot, zenét, örömet. De hogy mit fogad el: bízzuk rá. Csak az a lelki táplálék válik javára, amit maga is kíván.”
(Kodály Zoltán)
Céljaink:
    - A gyerekeknek tevékenységalapú és nem teljesítményfókuszú tehetséggondozása és gazdagítása.
    - Kielégíteni a kiemelkedő képességű gyermek megismerési, alkotási és speciális szükségleteit erős oldalának fejlesztése)
    - A tehetséges gyermek tehetséggel összefüggő gyenge oldalának erősítése (pszichomotoros és érzelmi – akarati éretlenség)
    - Megfelelő szeretetteljes légkör biztosítása.
    - A gyermekek tér, forma, színképzetének gazdagítása
    - Esztétikai, szép iránti nyitottság, igényesség alakítása.
    - Finom kézmozgás ügyesedése a technikákkal való megismerkedés
    - Újraalkotással alkotókészség, kreativitás fejlesztése

Feladataink:
    - Az év folyamán részt venni a rajzpályázatokon.
    - Különböző vizuális témákhoz más-más tevékenységi területek kapcsolása, a sokoldalú ismeretszerzés érdekében.
    -Különböző technikák, eszközök, anyagok megismertetése a gyerekekkel.

    Az Óvodai nevelés országos Alapprogramja meghatározza az óvodák számára a kiemelt figyelmet igénylő gyermekekkel való foglalkozás feladatait. A kiemelt figyelmet igénylő gyermekek közé tartoznak a tehetséges gyermekek is.
    Az óvodás korú kisgyermekeknél tehetségről még nem beszélhetünk, inkább a tehetségre utaló jegyekről, tehetséggyanúról, tehetségígéretekről. Bizonyos kiemelkedő speciális képességeket már ebben a korban is megfigyelhetünk, például a zene, matematika, vizuális, mozgás területén. Az óvodapedagógus fontos feladata, hogy felismerje a gyerekekben rejlő tehetségre utaló jegyeket és egyénre szabott módon foglalkozzék a tehetség-ígéretes gyermekekkel. A „nehezebben kezelhető”, a szabályokat elutasító gyerekeknél szinte az egyetlen lehetséges út pedig az erősségeik és tehetségcsírájuk megtalálása. Ezekre tudunk építeni, és ezzel tudjuk őket motiválni is, s ez segíthet abban, hogy az iskola majd ne pusztán szenvedés legyen a számukra. Az óvodában a tehetséges gyermekek fejlesztése történhet az óvodai csoportban, illetve „tehetséggondozó” foglalkozásokon, tehetség műhelyekben. Az óvodai csoportban a tehetségfejlesztés a mindennapi játékos, cselekvéses helyzetekben valósul meg, a gyerekek szabadon dönthetnek, hogy részt vesznek-e a felkínált tevékenységben. Ezek a foglalkozások hozzájárulnak az óvodás gyermek személyiségének alakulásához, amelyet az érzelmi biztonságot nyújtó, támogató környezet és az óvónő személyisége is pozitívan befolyásol.
    A kreatív vizuális műhelybe a csoportban dolgozó óvodapedagógusok megfigyelései, javaslatai alapján kerülhetnek be az 5-7 éves gyermekek. A megfigyeléseket az óvodába lépéstől kezdve végezzük, s mire a gyermekek elérik az ötödik életévüket, kitűnik, hogy kinek van kiváló kézügyessége. Óvodáinkban 2023-tól új kreatív vizuális műhelyt hozunk létre, ahol a tervszerű és tudatos fejlesztés hatására megvalósul a gyermekek sokoldalú fejlesztése. A vizuális tehetséggondozás fontos eleme, hogy segítse a vizuális önkifejezést, annak kiteljesedését, látási- tapintási érzékelés, szem-kéz koordináció, térpercepció, manuális készség, kreativitás és fantázia erősödését, valamint a gyermekek szabad képi és plasztikai önkifejezésének alakulását. A foglalkozások időtartama heti 1 alkalom, melyek külön helyiségben történnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése